Summa sidvisningar

onsdag 19 januari 2011

Fundering

I dag har jag och min mamma och min kusin börjat tömma farmors lägenhet. Vilket jädra jobb det är! Jag är nu väldigt glad att hon inte hande huset kvar för det hade inte varit kul. Sitter nu i soffan med en trött liten kille. Några i familjen pusslar någon försöker lära sig spela gitarr själv. I morgon vankas begravning. Anders har tagit ledigt hela dagen och det är skönt. Det blir inte så stressigt när man ska iväg. Han har till och med redan tagit fram sina kläder! Begravning är aldrig roligt, men dom kan kännas befriande eller hur? Jag tycker det i alla fall. Som i farmors fall: hon har suttit i en rullstol i 10 år! Har inte kunnat äta själv sedan typ 8 år. Vad är det för liv när man varit en aktiv person innan? Jag tycker i alla fall att det varit jobbigt. Man har sett att hon velat säga något, men inte fått fram det. Nej min farmor har det mycket bättre där hon är nu! Och klart kommer begravningen bli jobbig, men ändå befriande. Nu ska jag se på tv! Hörs en annan dag.

// Agnetha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar