Summa sidvisningar

söndag 18 november 2012

Krupp!

Som ni såg så tappade Alexander rösten hux flux i går kväll. Han var lite kraxig, men somnade gott på soffan jämte mig på kvällen. Jag tyckte däremot att han andades konstigt och hade lite hosta så jag försökte medicinera honom. Han blev då ledsen och det hela slutade med att han vaknade och stirrade på mig som om han hade panik. Lite svettigt blev det då och jag kände att vi kan nog inte lösa detta själva. Kändes inte riktigt som astma fast jag kunde inte sätta fingret på varför.

Ja ja tänkte jag att ringa 1177 är ju ofarligt så sagt och gjort.......................... Jösses det slutade med ambulansfärd till sjukhuset!!!!! Fast vi fick inte stanna så länge. Dom kollade hans syre upptag och feber. Gav betapred tabletter och adrenalin inhalation och sedan fick vi allt åka hem igen. PHU!!!!!! Det var ju för väl att jag slapp ligga kvar!!!!!!!! Alla som legat på sjukhus förstår mig helt säkert!

Klockan två på natten kommer vi då hem med en glad och tyvärr pigg treåring. Inte lätt att få han i säng kan jag lova. Men som alla vet det kommer ofta något gott ur något ont så JAG FICK SOVMORGON!!!!!! Om man nu kan kalla det sovmorgon. I dag har han i alla fall mått prima hoppas det nu håller i sig så jag kan få jobba i morgon igen ;)

JA det var min lördag! Hoppas ni andra hade en roligare kväll och natt!

// Agnetha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar