Summa sidvisningar

söndag 22 september 2013

Trött och orkerslös

så ser min vardag ut sedan väldigt länge. Orkar inte ta hand om det vardagliga. Tvättar bara för att jag verkligen inte har kläder till barnen! Diskar för att alla tallrikar är slut. När ska jag orka hålla ordning omkring oss? Jag vill också ha ett fint och välstädat hus. Ett hus där man inte måste planera varje besök in i minsta detalj. Dit man kan bjuda vänner när som helst utan att skämmas ihjäl. Hela tiden funderar jag på vad folk som kommer hit ska tycka. Dömer man folk efter hur det ser ut hemma? Ja jag gör det i alla fall. Jag har inga som jag känner som har lika stökigt som jag. Barnen skäms ju också! Önskar mig inget annat än att få min ork tillbaka och att jag fick bli lite pigg igen. Hoppas verkligen att jag ska få bukt med detta nu när jag äntligen samlat ihop mig och gått till läkaren.

Säg inte till mig att jag ska ta tag i mitt liv eller att jag ska röra på mig för att få orken tillbaka. Jag samlar bokstavligen all kraft jag kan på helgen för att komma upp på måndag morgon och gå till jobbet! Att orka hela veckan går på ren vilja och tack vare att jag trivs så bra på mitt jobb. Mina kollegor är helt fantastiska och hade jag inte haft dom hade jag helt säkert varit hemma mycket mer än jag är.

Vaknar ofta med grym huvudvärk, vilket kan bero på mitt höga blodtryck, men går till jobbet ändå. Det tar kraft att gå hemma och gräma sig för att man inte orka göra någon nytta. Hoppas detta helvete kan få ett slut snart.

Vi var i stan i går och klippte alla pojkar. Sedan gick vi till tokiga ture och köpte godis (till alla utom mig). och tillbaka till bilen. In på maxi en snabbis och sedan hem. Jag var som en urvriden trasa när jag kom hem. Ville bara sova! Förut kunde jag gå på stan hela dagar utan att vara trött när jag kom hem! Det kan verkligen inte bero på åldern eller något sånt. Jag måste få svar snart!!!

// Agnetha

1 kommentar: