Summa sidvisningar

lördag 16 juni 2012

Tufft jobb

är det att vara förälder i dag. Jag har barn med stor ålders skillnad och det är skit jobbigt.

Som exempel har jag i dag skickat min tonåring på sitt första dreamhack! Och det är inte lätt vill jag lova! Tänk så många tänk om jag har hunnit de sista dagarna, men det blir väll som vanligt när han lanat ;) Han kommer hem och sover som en galning i flera dagar. Tur det är sommarlov nu då.

Sedan har vi de vanliga funderingarna kring de små: dålig mage- varför? Vad har han ätit? Äter han som han ska? och så vidare........

Ja att vara förälder är verkligen inte ett lätt jobb. Och hur ska man veta om man gjorde rätt? Hoppas dom gör som jag gjort med min mamma. Att tala om för sina föräldrar som vuxen vad man faktiskt tyckte om sin uppväxt kan kännas skönt.

Tänk också på hur många oroliga föräldrar man möter i mitt yrke..........
Att då även kunna vara en bra pedagog medan man faktiskt tänker samma sak om sina egna barn det är inte lätt.

Så till alla föräldrar där ute: Ni är bra så länge ni gör ert bästa och har regler på era barn och lär dom vanligt hyfs så löser sig det mesta till slut ;)

// Agnetha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar